Nestlé støtter Rosa sløyfeaksjonen for å bekjempe brystkreft

Oslo

Brystkreftforskning i Norge trenger støtte for deres viktige arbeid med tidlig diagnostisering, bedre behandling og økt overlevelsesevne. Derfor støtter Nestlé FITNESS frokostblanding Kreftforeningens Oktoberkampanje, Rosa Sløyfe, i år også - og bruker digitale virkemidler for å støtte saken.

“Nestlé FITNESS er bekymret over at 1 av 12 norske kvinner får brystkreft i løpet av livet - vi kjenner alle en eller flere som har fått denne alvorlige sykdommen. Vi trenger å øke kunnskapen om
hvordan vi kan unngå brystkreft"
, sier Tone Kvarv, Nordisk markedssjef for Nestlé Frokostblandinger.

Nestlé Fitness bidrar med 250 000 kroner til Kreftforeningen, og håper å engasjere nordmenn til å støtte Kreftforeningen ved SMS aksjon, aktiviteter på Nestlé FITNESS Facebook og på pakningen til FITNESS frokostblandinger. Ved å sende SMS «Rosa» til 2380 støtter du Kreftforeningen med 5 kr pr sms, og deltar i konkurransen for å vinne Rosa refleksvest.

Nestlé Fitness er Nøkkelhullsmerket og inneholder fullkorn og kostfiber som er anbefalt fra Kreftforeningen. Fysisk aktivitet er også viktig for å forebygge mot kreft, og Nestlé FITNESS deler daglig ut 20 Rosa refleksvester til de som sender deltar på SMS konkurransen.

For mer informasjon, vennligst kontakt,

Tone Kvarv, Nordisk markedssjef for Nestlé frokostblandinger, Nestlé Norge
Tlf.: 48 07 58 58. E-post: [email protected]