1948-1959

Økt fokus på enkelhet

Etterkrigstiden kjennetegnes ved velstandsøkning, og folk i USA og Europa begynner å bruke mer penger på maskiner som gjør livet enklere, som kjøleskap og frysere. De foretrekker også mat som er rask å tilberede, og Nestlé Alimentana dekker dette behovet med nye produkter som Nesquik og Maggis ferdigmat.

 

1948

Nestlé Alimentana slipper pulverteen Nestea i USA, et produkt som tilberedes med samme teknologi som Nescafé, og kan serveres både varm og kald. Nesquik, som lett løser seg opp i kald melk, slippes også i USA, og blir en bestselger.

1954

Nestlés frokostblanding for barn har vært tilgjengelig i pulverform siden 1948, og omprofileres nå som Cerelac. Maggis kryddermerke Fondor selges opprinnelig bare som en buljongterning, men slippes nå i pulverform. Pakket som en praktisk bøsse finner den veien til kjøkkenbordet.

1957

Hermetisert ravioli lanseres under Maggi-fanen. Det enorme suksessen fører til at Nestlé lanserer mer ferdigmat på boks, noe som gir stor vekst.