2006-idag

Felles verdier

Nestlé annonserer for første gang sin CSV-filosofi, og lanserer Nestlé Cocoa Plan og Nescafé Plan for å ytterligere å legge til rette for bærekraftige verdikjeder innen kakao og kaffe. Samtidig som at tradisjonelle segmenter som barnemat og frossenmat styrkes, øker Nestlé også fokus på medisinsk ernæring.

2006

Nestlé annonserer sin CSV-filosofi, som innebærer at det ikke lenger er nok å skape aksjonærverdier – man må også skape verdier for samfunnet man virker i. Nestlé kjøper vektkontrollselskapet Jenny Craig og den australske frokostblandingsprodusenten Uncle Toby’s.

2007

Økt fokus på medisinsk ernæring fører til at Nestlé kjøper Novartis Medical Nutrition. Også barnematprodusenten Gerber og det sveitsiske mineralvannkonsernet Sources Minérales Henniez kjøpes opp. 2009 Det første Creating Shared Value Forum i New York samler eksperter for å diskutere globale utfordringer innen områder som ernæring, vann, rural utvikling – og hvilken rolle næringslivet kan ha i å løse dem. Forumet blir en årlig begivenhet.

2010

Nestlé kjøper Kraft Foods frossenpizzavirksomhet. Både Nestlé Cocoa Plan og Nescafé Plan lanseres for å videreutvikle selskapet bærekraftige verdikjeder innen kakao og kaffe, forbedre sosiale forhold innen jordbruket og sikre bønders lønnsomhet.

2011

Nestlé Health Science og Nestlé Institute of Health Sciences etableres for å utvikle forskningsbaserte næringsmidler som skal bekjempe og behandle kroniske sykdommer. Nestlé blir den første matprodusenten til å samarbeide med Fair Labor Association (FLA) for å bekjempe barnearbeid i kakaoindustrien.

 

2012

Nestlé kjøper Wyeth Nutrition, tidligere Pfizer Nutrition, for 11.9 milliarder dollar, for å styrke sin posisjon innen barnemat.

2013

Nestlé Health Science det amerikanske selskapet Palmlab, som spesialiserer seg medisinsk ernæring. Vektkontrollselskapet Jenny Craig selges i USA og Oceania.

2014

Gjennom etableringen av Nestlé Skin Health tar Nestlé full kontroll over Galderma, som de startet som et joint venture med L’Oréal i 1981. Selskapene avvikler også Innéov, et joint venture fra 2002, og Galderma kjøper opp deler av Innéovs verdier.

2015

Nestlé lanserer Cailler, det eldste overlevende sjokolademerket fra Sveits, som en super-premium sjokolad. Den franske frossenmatvirksomheten Davigel selges.