KitKat når mål om å bli 100% bærekraftig, som verdens første

KitKat har blitt det første globale sjokolademerket som er produsert på 100 prosent sertifisert og bærekraftig kakao. Råvarene er kjøpt inn gjennom Nestlé Cocoa Plan, som tar mål av seg om å øke livskvaliteten på landsbygda og kvaliteten på kakaoen.

– Nestlé er stolt over denne milepælen, sier Sandra Martinez, Nestlés øverste sjef for sjokolade og konfekt. – I Nestlé er det helt avgjørende at vi har et system som tar vare på menneskene og miljøet. Sosialt ansvar er betyr mye både for bøndene i Elfenbenskysten og for kvaliteten på produktet vårt.

For å markere begivenheten, vil Louis Cole, en YouTube-kjendis med en sterk sosial profil, fronte fire filmer spilt inn i Elfenbenskysten, som forklarer Nestlé Cocoa Plans tre pilarer; bedre jordbruk, bedre kakao og bedre liv.

I en av filmene møter vi fotballstjernen Didier Drogba, som avslører Nestlés nye partnerskap med The Didier Drogba Foundation, som støtter den utsatte lokalbefolkningen innen helse og utdanning.

Nestlé har samtidig donert penger til stiftelsen, som vil gå til å bygge en offentlig skole i Drogbas hjemtrakter.

– Jeg er stolt over å annonserep artnerskapet mellom min stiftelse og Nestlé. Dette vil bidra til at vi kan fortsette arbeidet med å tilby barn i Elfenbenskysten utdanning, sier Drogba.

Nestlé støtter barns utdanning gjennom Nestlé Cocoa Plan, som nå har mer enn 40 skoler i landet, med flere enn 10.000 elever – for å forhindre barnearbeid.