Nestlé leverer 2,6% organisk vekst

Viser evne til å utvikle nye produkter og imøtekomme forbrukernes ønsker.

Nestlé, verdens største mat og drikkevareprodusent, omsatte i årets første tre kvartaler for 533 milliarder norske kroner og hadde en organisk vekst på 2,6 prosent. Det viser konsernets regnskap for 2017s tre første kvartaler.

Konsernsjef i Nestlé, Mark Schneider, uttaler i forbindelse med kvartalsrapporteringen:

”Salgsresultatet for årets ni første måneder er i overensstemmelse med forventningene vi meddelte i juli. Vi har bransjens beste volumvekst, og det drar den organiske salgsveksten nytte av. Det illustrerer vår evne til å utvikle produkter og imøtekomme forbrukernes ønsker. Prisingen forble bløt også i tredje kvartal. I Asia, store deler av Afrika og Oceania opplevede vi ytterligere forbedring av den organiske veksten. Som forventet vendte Vest-Europa tilbake til positiv organisk vekst med betydelige bidrag fra kaffe og konfekt. Forbedring i effektiviteten er en nøkkelprioritet, og vi har identifisert ytterligere muligheter for at fremskynde marginforbedringer. Det gir oss økt omstrukturering.”

Nestlé fastholder sine salgsmål for 2017 og fastholder også selskapets forventninger til hele året med en organisk vekst i området vi har sett for årets ni første måneder.