Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé er med å etablere Matbransjens faglige utvalg (MFU)

Back to Press releases

- ny ordning vil stoppe markedsføring mot barn

Representanter for produsenter, handel og spisesteder presenterte i dag Matvarebransjens Faglige Utvalg (MFU) for Helseminister Jonas Gahr Støre. MFU er en ny ordning hvor en samlet næring har forpliktet seg til å skjerme barn mot markedsføring av en rekke mat- og drikkevarer. Det er Annonsørforeningen (ANFO), NHO og Virke som står bak ordningen som vil tre i kraft etter sommeren.

I den nye ordningen forplikter næringen seg til ikke å markedsføre disse mat- og drikkevarene overfor barn under 13 år, og til å vise aktsomhet i markedsføring overfor unge.

Nestle har fra før egne retningslinjer for å unngå markedsføring rettet mot barn, men støtter bredt opp om Matbransjens faglige utvalg (MFU) i Norge, sier Fabrice Favero, Administrerende direktør i Nestle Norge.

Les mer på:

https://www.ntbinfo.no/release?0&releaseId=2027756