Whether you have years of work experience or you just graduated, there’s a job opportunity for you at Nestlé. Search for jobs here.
Håndtering av Nestlés nettside for bedriftens karbonfotavtrykk
Klimaendringene er en av samfunnets største utfordringer. Det er også en av de største risikoene for vår virksomhets fremtid, og vi jobber for at vår virksomhet og våre leverandører ikke skal ha noen påvirkning på klimaet.
Hvorfor vi er opptatt av å effektivisere Nestlés digitale økosystem
Nestlé bruker servere som bruker energi for å drifte nettsidene våre og gi brukerne tilgang til bilder, videoer og tekst. Det kreves også energi for å vise og laste ned innhold.
Å bruke enheter for å få tilgang til Internett er en så dagligdags aktivitet at mange av oss ikke tenker over at det genererer klimagassutslipp. Med over 70 bedriftsnettsteder kan vi bidra til å redusere utslippene ved å gjøre endringer for å forbedre energieffektiviteten til våre digitale ressurser.
Hvilke forbedringer gjør vi på Nestlés bedriftsnettsteder?
Siden 2021 har vi arbeidet for å sikre at alle forbedringer av Nestlés nettsider følger prinsipper som tar hensyn til deres fotavtrykk. Dette omfatter blant annet:
Forbedret ytelse
For å forbedre ytelsen på nettsidene våre implementerer vi effektive bufringsstrategier og forbedrer sidehastigheten. Det betyr at vi reduserer størrelsen på bilder og PDF-filer, noe som reduserer innlastingstiden og energiforbruket. Samtidig må vi sørge for at alle bilder og videoer som brukes på nettsidene våre, stemmer overens med budskapet på siden og tjener et formål. Vi ønsker å gi våre forbrukere en raskere og smidigere surfeopplevelse, samtidig som vi optimaliserer energiforbruket.
Struktur og opplevelse
Vi fornyer jevnlig de ulike delene av Nestlés bedriftsnettsteder for å skape en mer intuitiv og effektiv brukerreise. Vi forenkler navigasjonen, skaper bedre krysskoblinger, forbedrer den interne søkefunksjonen og forbedrer filtrene. Alle disse tiltakene bidrar til at publikum raskt finner den informasjonen de er ute etter, noe som reduserer tiden de bruker på nettstedet og i siste instans reduserer energibruken.
Optimalisering av innhold
Vi gjennomgår jevnlig informasjonen på nettstedet vårt for å finne ut hvordan vi kan forbedre innholdet. Hvis vi for eksempel legger til nøkkelord som brukerne våre søker etter, kan det bli enklere å finne innholdet i en søkemotor. Hvis publikum bruker mindre tid på å søke, går det med mindre energi.
Mørketilstand
I mørk modus kan brukerne velge mellom lyse og mørke temaer. Ved å bruke en "mørk" modus kan brukerne redusere strømforbruket på enheter med OLED- eller AMOLED-skjermer. Mørk modus er også mer tilgjengelig og gir mange brukere en bedre surfeopplevelse.
Måling
Vi jobber med en målemodell for å estimere karbonavtrykket vårt på tvers av hele Nestlés digitale økosystem. Vi er i ferd med å utvikle en robust strategi som omfatter ulike aspekter og inkluderer verts-, design- og utviklingspartnere. Vi ønsker å bygge opp en omfattende forståelse av påvirkningen vår og hvordan de ulike tiltakene som er beskrevet ovenfor, kan hjelpe oss med å håndtere den.
Vil det påvirke hvordan våre målgrupper bruker nettsidene våre?
Endringene vi gjør for å redusere vårt digitale karbonavtrykk, vil ha en positiv innvirkning på SEO, tilgjengelighet og gjøre brukerreisen mer effektiv, så totalt sett bør det forbedre både brukeropplevelsen og energibruken.