Nestlé selger kaffeknappen til Convini

Nestlé Nordic kunngjør i dag at selskapet selger Kaffeknappen, en stor leverandør av kaffe til bedrifter i Sverige og Norge, til Convini Sverige AB. Avtalen forventes gjennomført i juni 2018.

- Nestlé ser positivt på at Convini, som er markedsleder av ferdigmat til bedrifter i Sverige, blir ny eier av Kaffeknappen i Sverige og Norge. Nestlé er overbevist om at Convini, med sin omfattende erfaring og klare fokus på vekst og digital utvikling kommer til å utvikle Kaffeknappen til nye høyder. Dette salget gjør det også mulig for Nestlé i Sverige og Norge å optimalisere porteføljen og fokusere på våre kjerneområder, sier Michiel Kernkamp, Nestlé Nordic CEO.

Avtalen innebærer at de 144 ansatte som arbeider i Kaffeknappen, samt alle forretningsaktiviteter knyttet til kunder, forhandlere og partnere i både Sverige og Norge, vil overføres til Convini Sverige AB.

Nestlé vil fortsette å investere og vokse i Sverige og Norge der selskapet er markedsleder innen et bredt spekter av kategorier, som kaffe, barnemat, vegetarisk mat, sjokolade og sukkervarer samt katte- og hundemat. Nestlé kommer også til å fortsette å investere og vokse innen Nestlé Professional, den delen av selskapet som tilbyr mat og drikke out-of-home.

For mer informasjon kontakt: Annelie Barkelund, Corporate Communication, Nestlé [email protected]